Mariusz Dorot

gerontopsychomotoryk

O mnie

Kim jestem, co robię i dlaczego robię to najlepiej


Czas. Czym dla nas jest? Czy nas ogranicza? Określa? A może wręcz przeciwnie? Rozwija? Dla mnie to właśnie m.in. rozumienie czasu rodzi pojęcie starości i starego człowieka. To czas dodaje nam siły lub je odbiera. Staje się naszym rytmem. Przeżywamy dzieciństwo, młodość, dorosłość, późną dorosłość i starość. Jakiś czas temu poczułem się zaproszony do tego rytmu z takim poczuciem, że „nigdy nie byłeś i nie będziesz sam”. Moją misją jest włączanie się w proces przywracania człowieczeństwu blasku. Twierdzę, że osoba nie starzeje się i dowodzę tego na moich zajęciach!

Od 17 lat prowadzę animacje czasu wolnego osób starszych niesamodzielnych. Każda chwila wolnego czasu jest dla mnie m.in. czasem odkrywania i realizacji potrzeb, ale przede wszystkim SPOTKANIEM. W sposób szczególny zajmuję się osobami starszymi dotkniętymi chorobami dementywnymi. Chcę poprawiać jakość życia osób z demencją oraz ich rodzin. Chcę, aby osoby starsze niesamodzielne, dotknięte chorobami otępiennymi czuły się bezpiecznie i uśmiechały się. Swoim działaniem pragnę dołączyć do tych osób, miejsc, placówek, które dbają o zapewnienie kompleksowej opieki i wsparcia osób starszych na najwyższym poziomie. W przyszłości chciałbym stworzyć miejsce, w którym działania pracowników skoncentrowane są na osobie starszej i wypełnione jest przyjazną atmosferą.

 

 

Kim jestem?

Dowiedz się więcej…

 


W moim życiu zawodowym pojawiło się ożywienie kiedy doświadczyłem pedagogiki zabawy. To był przełom roku 2002/2003 kiedy to rozpocząłem moje poszukiwania pomysłów na towarzyszenie osobom starszym. Na mojej drodze pojawiła się Zofia Zaorska i pedagogika zabawy, która podpowiadała, co robić na starość „dodając życia do lat”.

  • 2004 – studium organizacji czasu w starszym wieku / KLANZA

Postanowiłem napisać pracę magisterską o starości i sięgnąć do źródeł myśli o starości.

  • 2005 – Instytut Studiów nad Rodziną – mgr nauk o rodzinie

Temat pracy magisterskiej: Filozoficzne koncepcje starości na podstawie wybranych dzieł Marka Tuliusza Cycerona, Plutarcha z Cheronei i Clausa von Wendorffa.

Następnie ponowne zanurzenie się w pedagogice zabawy 🙂

  • 2006 – studium metodyczne dotyczące aktywizacji kulturalnej osób starszych / KLANZA

Rozpocząłem poszukiwania starości w świecie literatury.

  • 2008 – studia podyplomowe z zakresu wiedzy o kulturze / Instytut Badań Literackich PAN

Temat pracy podyplomowej: Świat starości u Jeremiego Przybory.

W końcu spełnienie marzeń… u wybitnego artysty mima, aktora, reżysera, choreografa, autora scenariuszy dla teatru pantomimy i pedagoga.

Przypadkowe spotkanie z kolejnym moim mistrzem Andrzejem Majewskim, wybitnym dydaktykiem, rozpoczęło moją przygodę z psychomotoryką. Znów poznałem wspaniałych pedagogów takich jak Jolanta Majewska, dr Marianne Eisenburger, Thesi Zak, Katharina Köstler.

  • 2013 – kurs psychomotoryki / Akademia Psychomotoryki i Motopedagogiki

Przyszedł czas na uporządkowanie wiedzy gerontologicznej.

  • 2014 – studia podyplomowe z zakresu gerontologii / Wyższa Szkoła Nauk Społecznych

Specjalizacja…

  • 2014 – kurs gerontopsychomotoryki / Akademia Psychomotoryki i Motopedagogiki

Wreszcie można odetchnąć i zająć się pasją…

  • 2014 – rozpoczęcie tworzenia reportaży o starości pt. Spotkajmy się / Radio Warszawa

no i… przyszłość pokaże 🙂

 

%

Energii wkładanej w pracę

%

Efektywności

%

Zadowolonych klientów